tisdag, mars 03, 2009

Påskägg

Som jag längtar till påsk nu! Familj, god mat och påskägg är det bästa! Vänner är ju inte så tokiga dom heller förstås ;)

Min käre sambo smsade imorse och sa att han halkat med cykeln i slasket och gjort illa handleden, får hoppas att inget är brutet. Gips är ingen höjdare direkt. Men han är ju rätt tjurig också...inget sjukhus i första taget där inte. Apropå honom är han värd en eloge. Sista tiden har han varit ännu mer fantastisk än vanligt och skämt bort mig en hel massa. Sånt gillas :)

Idag blir det hemmaplugg. Psykologi. Läste ju inget sånt på gymnasiet (däremot viktiga saker som hotell-engelska och alkohollagstifftning) så hoppade på kursen med ett öppet sinne liksom. Men nja, vet inte om det är så roligt jag. Många gamla gubbar. Kanske blir bättre med tiden när jag får lite överblick och känner att jag kan applicera gubbarnas tänk på verkligheten. Jag gillade sociologin däremot, det var intressant.

Våren. Vill få upp nya gardiner och få lite somrigare kläder! En bukett tulpaner står här och kämpar mot vintermörkret i alla fall. Men tänk ett sprillans nya vita sneakers, solbrillor och ett par fräscha jeans. Åå! Och en mjukglass med indianpärlor som accesoar. Det är livet i ljuvlliga april det kära vänner. Hoppas mars springer förbi.

Inga kommentarer: