tisdag, februari 24, 2009

Tisdag var namnet

Spenderat förmiddagen i S-hamn på en liten föreläsning om studieteknik med vår handledare, live! Helt okej, hon kom med en del bra tankar och idéer. Kul att träffa en person på riktigt också och inte bara via en skärm och mikrofoner. Dessutom skulle hon dyka upp igen om ett par veckor för att lösa nåt trassel i klassen. Kände mig lite dum som inte fatta vad hon menade. Det enda jag liksom hört var ju mitt väldiskuterade inlägg här i bloggen men det är ju utagerat. Men å andra sidan har jag dålig insyn i klassen förutom de fyra som jag åker till och från skolan med. Jaja, bra att det tas upp när nån mår dåligt i vilket fall.

Annars händer det väl inget särskilt. Väntar på leverans från Adlibris så jag kan sätta igång med läsandet och på Posten som ska dyka upp med den eferlängtade tv:n. Och så längtar jag hem lite idag. Tänk vad nice det blir att kunna ta en fika på en timme, äta middag en söndag och umgås på ett mer normalt sett med släkt och vänner. Jag ger liksom aldrig den här stan en ärlig chans för jag vet att det bara är för ett tag liksom. Dumt men sant.

En vitamin, vetekudde och vatten nu då kanske? Less på att vara trött och mensvärk gör inte direkt världen ljusare. Men snart är det vår, då jäklar :)

Inga kommentarer: