fredag, november 18, 2005

Ensam mörk natt

Så sitter man här igen då. Ensam. Det är mörkt och kallt ute. Inne värmer elementen och mörkret skingras av några lampor. Min älskade jobbar och kommer inte hem förrän om ett par timmar. Tur att jag har kissarna som sällskap såna här gånger.

Har suttit i soffan och sett på Cityakuten och ätit ananas. Bra serie och söt frukt. Dyr.

Björns brorsa ska sova här inatt också. Han har fått täcke och kudde i soffan.

Imorgon måste jag putsa fönstrena i vardagsrummet och sätta upp dom grå gardinerna. Gruvar mig för att dom är så jobbiga att stryka! På kvällen tror jag att vi ska till pappa och hälsa på. Sen är det lördag och då ska jag ha skoj! Även om vi nu inte blir så många som jag trott från början så blir det nog roligt. Man hinner ju prata mer då iaf. Måste nog på bolaget imorgon och köpa nåt drickbart. Och höra av mig till dom inbjudna för att se vilka som kommer. Tänkte att man kan ta med sig nåt var och en som vi kan smaska på. Lite popcorn, chips eller nåt sånt. Och nåt roligt spel.

Jag längtar efter våra barn. Märklig känsla det där. Kroppen bestämmer över huvudet och det går inte att stoppa. Jag känner mig som en uråldrig kvarleva som inte har fått något sunt förnuft. Det enda som betyder något är att föröka sig.

Det är ju så himla mycket som talar emot det.
-Jag har bara ett extrajobb
-Ingen av oss har någon annan utbildning än gymnasiet
-Vi bor i en tvåa mitt i stan
-Inga stora sparpengar på banken, däremot ett lån
-Relativt unga än
-Har inte rest jorden runt med bara trosor och pass i ryggsäcken
-Vi är egoister som sover länge, äter på underliga tider och älskar att bara vara

Men. Ständigt detta men!

-Jag har jobbat och vill jobba och kommer få jobb
-Vem säger att man inte kan plugga trots att man är mamma?
-Uppsägningstid 3 månader, barnet bor ändå i samma rum första året
-Pengar, pengar, pengar. Jag hatar nog pengar.
-Ung, mer lagom tror jag. Vill hur som helst ha barn före 25. Tar ju ett tag att tillverka och lång leveranstid har jag hört...
-Upptäckte att flyga är inte min grej, så jag håller mig nog lite närmre hemmet. Är livrädd för läskiga ormar oxå!!!
-Kanske bra att vi gör sånt nu medans vi bara är två

Innan det är dags för oss är det ju alltid trevligt att öva. Och det är både gratis och roligt =)
Dessutom har jag ju en del goa ungar i min närhet som man får låna (och lämna tillbaka när dom låter och luktar illa) och både bli avskräckt och längta ännu mer tills det är vår tur.

Jag tror att vi kommer bli världens bästa föräldrar och få ooootroligt söta barn. En tre, fyra stycken. Och en ko.

Godnatt

Inga kommentarer: